15 november 2009

Vampyrbekännelse och snorighet.

and a rock feels no pain
and an island never cries

(I am a rock - Simon & Garfunkel)


En trött och lite sliten Johanna sitter i sin säng och slappnar av till sina spelningslistor på Spotify. Helgen har väl varit sådär, kroppen känns seg efter att en duktigt stor förkylning bitit sig fast i hals och huvud. Dock är jag på gott humör nu, jag kom nyss hem från vår bästa seriematch för säsongen med vinst och riktigt snygg innebandy. Härligt! Dessutom visade svt två tävlingar i alpina världscupen i helgen, vilka jag förstås ivrigt följde. Jag har saknat Stig Strands analyser sen vintersäsongen tog slut i våras. Nu är de tillbaka och alla helger tills mars är räddade! Yay!

Skolan är det väl lite sisådär med. Det ena stora arbetet avlöser det andra och har man otur så finns det ett antal att jobba på samtidigt. Det blir inte precis bättre av att man varit bortrest en vecka och har varit tvungen att jobba dubbelt på alla lektioner i veckan. Men men. Jag och Sofia har köpt te som vi har i skåpet och den riktiga clementin-säsongen har just tagit sin början. Dessutom är jag fortfarande alldeles uppladdad med solljus efter resan, även om det känns som en månad och inte en vecka sen vi kom hem. Naturtvåan - I'm back!

Skulle förresten vilja göra ett litet tillkännagivanade såhär i slutet på inlägget. Jag måste erkänna för er, kära läsare, att jag nu fastnat helt i HBO-serien True Blood och alla dess övernaturliga härligheter. Detta är både pinsamt och lite jobbigt, eftersom det bara finns två säsonger som jag snart kollat klart på. Så kom igen bara! Säg att jag skämmer ut mig! Starta nördiga diskussioner om Alexander Skarsgårds sexiga viking-vampyr röst med mig! Gör vad ni vill! Jag är i alla fall officiellt ett fan av denna visserligen fåniga men mycket coola serie. Rekommenderar er att ge den ett försök.

5 kommentarer:

Julia sa...

Jag tänkte faktiskt på det häromdan att Johanna är nog den sista som skulle följa True blood, hahahaha. Men ibland har man fel! ;)

FRISKIS SNART? :D Jag vill höra allt om giraffer och afrikaner!

Richard sa...

Hellre True Blood än Twilight:)
Vi hörs av! Kram=)//Figuren (eller Filuren, får aldrig rätsida på vem som är vem;).)

Buster sa...

Måste hålla med Lyktstolpspoeten här. True Blood>Twilight, fast det säger väl inte så mycket...

//Buster, tittar in

-- sa...

Skarsgård låter som en väloljad truckmotor så fort han slår över till svenska. Det är ganska löjeväckande, men underhållande.

-- sa...

Skarsgård låter som en väloljad truckmotor så fort han slår över till svenska. Det är ganska löjeväckande, men underhållande.